Integracja Magento 2 z dostawą InPost Paczkomaty i InPost Kurier
Dla systemu Magento 2, InPost przygotował dedykowaną wtyczkę ułatwiającą integrację z usługami InPost. Wtyczka jest kompatybilna z wersjami Magento 2.3.x oraz 2.4.x
Podstawowe funkcje tego modułu dostawy to:
- wtyczka umożliwia dostęp do wszystkich usług kurierskich i Paczkomatowych InPost wraz z opisem i aktualnym brandingiem,
- aktualizowaną na bieżąco mapę Paczkomatów i PaczkoPunktów,
- automatyczny proces transferu danych adresata do realizacji zamówienia,
- usprawnienie edycji danych i generowania etykiet nadawczych, a także podgląd historii wysyłek
- szybki dostęp do aktualnych informacji
Wprowadzenie
InPost to największy, niezależny operator logistyczny w Polsce, który oferuje nowoczesne usługi dla klientów indywidualnych i firm oraz usługi dla e-commerce. InPost dysponuje własnym zapleczem technologiczno-logistycznym, umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. InPost jest znany przede wszystkim z sieci paczkomatów, które umożliwiają całodobowe samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek, w wybranej przez klienta lokalizacji. InPost oferuje również usługi kurierskie, w tym dostawę do Paczkomatów, PaczkoPunktów, domu lub do pracy.
Opis instalacji
Paczkę z modułem należy pobrać z oficjalnej strony InPost z następującego linku: inpost.pl/integracja-z-inpost, wybierając platformę Magento. Moduł wspiera zarówno wersję 2.3.x jak i 2.4.x systemu magento. Korzystając z klienta SFTP jak np. FileZilla lub SSH należy połączyć się z serwerem na którym znajduje się sklep i przenieść plik z modułem, to tymczasowego katalogu.
Pliki modułu wypakowujemy z archiwum .zip do katalogu tymczasowego.
Następnie tworzymy docelowy katalog modułu, gdzie 'magento' to główny folder naszego projektu:
magento/app/code/Smartmage/Inpost
Kopiujemy tam całą zawartość z katalogu tymczasowego.
Następnie należy włączyć moduł, odświeżyć konfigurację magento i w razie potrzeby wygenerować na nowo pliki statyczne:
php bin/magento module:enable Smartmage_Inpost
php bin/magento setup:upgrade
php bin/magento setup:di:compile
php bin/magento setup:static-content:deploy pl_PL
php bin/magento cache:flush
Po udanej kompilacji możemy przejść do panelu admina magento i tam przypstąpić do konfiguracji niezbędnych parametrów modułu.
Bazowa konfiguracja modułu znajduje się w: Stores -> Configuration -> Sales -> Shipping Settings wybieramy tu zakładkę InPost.
Tu ustalamy tryb pracy modułu: produkcyjny bądź testowy, podajemy parametry z systemu InPost, takie jak ID Organizacji, Access Token oraz Geowidget Token, niezbędny do wyświetlenia mapy paczkomatów i punktów odbioru.
W kolejnych polach ustalamy domyślne parametry paczek oraz sposób ich wysyłania, czy to z punktu paczkomatowego, czy też przez kuriera.
Drugi ważny zakres konfiguracji znajduje się w: Stores -> Configuration -> Sales -> Delivery methods. W tym miejscu ustalamy jakie fromy dostawy będą dostępne dla naszych klientów.
Poniżej dostępne do skonfigurowania opcje dostawy:
Po udanej konfiguracji w panelu admina, warto odświeżyć cache magento i przebudować pliki statyczne. Wracamy do terminalu naszego serwera z którym jesteśmy połączeni przez SSH i wykonujemy polecenia:
php bin/magento cache:flush
php bin/magento setup:static-content:deploy pl_PL
Wykonując wszystkie te operacje mamy pewność, żę nowe metody dostawy będą widoczne dla klientów sklepu.
Proces instalacji został zakończony, a klienci w trakcie tworzenia zamówienia otrzymają łatwy i szybki w obsłudze sposób wyboru metody dostawy InPost.